Головна Мапа сайту Контакти
RSS
23 січня 2009
Один день. Україна

Влада наповнює бюджет за рахунок автомобілістів

21:10

Тиждень Україна прожила з новими правилами реєстрації автомобілів і проходження техогляду. Отак, акцизні збори підскочили у 2-10 разів, податок у 5-10 разів, державне мито - на чверть. Що ж стосується транспортних зборів, то залежно від об’єму двигуна вони можуть сягати трьох і більше тисяч гривень.

Та змінився порядок техогляду. Найбільше уваги викликала можливість зробити це на комерційних СТО. Такі станції акредитують фахівці від ДАІ. Однак самі зізнаються, юридично відповідальність техстанцій ніхто поки не контролює. Приватні СТО мають краще обладнання і більше вільного часу. Тож кому це допоможе?

Маркіян Перетятко, журналіст:

- Державний техогляд транспортного засобу сьогодні можна пройти лише на чотирьох станціях у Києві. Це при тому що за рік пройти діагностику такими приладами повинні півмільйона автомобілів.

Цей водій довірив перевірку свого автомобіля приватній СТО. Байдуже, що за цю послугу йому довелося заплатити сто п'ятдесят гривень, а не сорок п'ять - як правлять в автоінспекції.

Євген Лук'янцев, власник автомобіля:

- Мне просто очень удобно проходить именно здесь географически. По месту распоолжения. Если цена не играет роли - он себе выбирает там где ему удобно.

Проте таке обладнання, вважає водій, має стояти у значно більшій кількості СТО - щоб люди могли пройти техогляд вчасно.

Євген Лук'янцев, власник автомобіля:

- Я думаю, очень тяжело будет пройти диагностику - 4 станции они будут круглый год загружены. Это мое личное мнение.

Загалом в Україні поки акредитували біля ста сорока компаній. А має бути принаймні вдесятеро більше, визнають у ДАІ. І обіцяють - незабаром саме так і буде.

Сергій Левченко, перший заступник начальника департаменту ДАІ:

- Не всі регіони мають достатню кількість суб’єктів господарювання, які б проводили перевірку технічного стану транспортного засобу, але маю надію, що ми найближчі місяць-два ми акредитуємо.

Ця станція отримала повноваження однією з перших - бо вже три роки як займалася перевіркою стану вантажівок перед виїздом до країн Євросоюзу.

Олександр Яцюк, завідувач випробувальної лабораторії:

- Это не процесс одного дня - те субьекты, которые в течении одного месяца - это не так просто. Необходимо технические требования выполнить. Комплектация оборудования, площади. Недешевое это удовольствие.

Найбільші мережі автосервісів країни тільки готуються до акредитації. Зокрема, й на цій станції ще не має всього обладнання для техогляду. Хоча в центрі повсюди новітня технікою. Наприклад, чи все гаразд з колесами - можна побачити на цьому пристрої за допомогою інфрачервоних  променів. Докупити все необхідне та виконати всі формальності керівник мережі автосервісів розраховує за два місяці.

Арсен Григор'ян, керівник мережі автосервісів:

- Начиная от диагностики, устранения неиправностей и до прохождения техосмотра он будет проходит все под одной крышей.

Втім, талон про проходження ТО на приватному сервісі водію не дадуть. Тут складають лише протокол про перевірку стану автомобіля. Після цього все одно доведеться відвідувати ДАІ.

Василь Рублюк, заступник нач. управління державної автомобільно-технічної інспекції:

- Цей протокол дійсний 45 діб, півтора місяці. Ви мате можливість звернутися в ваш підрозділ ДАІ і завершити проходження техогляду - є правоохоронні функції, мається на увазі, підстави до керування, в т.ч. податок з власників транспортних засобів.

В кінцевому підсумку техогляд за новими правилами дозволить краще стежити за станом автомобіля, ніж це робили на станціях ДАІ.

Олександр Яцюк, завідувач випробувальної лабораторії:

- Можно было увильнуть от требований. Их невозможно инспектору было определить. Когда сегодня вот так проводится техосмотр, мы не будем видить на улице автомобилей, у которых отвалилось колесо.

Маркіян Перетятко, Євген Сакун, Вадим Свиридонов, К1.

Телепрограма