Головна Мапа сайту Контакти
RSS
21 серпня 2009
Один день. Спорт

Розпочався іспанський етап перегонів Формули-1

21:06

Сьогодні в Іспанії розпочався 11-й етап автоперегонів Формула-1. Сучасна траса у Валенсії лише другий рік приймає гран-прі Європи. До 2008-го європейський етап проводили на німецькому Нюрбург-ринзі. Міжнародна федерація автоспорту уклала семирічний контракт із Валенсією. Трек дещо нагадує Монако, насамперед тому, що також проходить міськими вулицями. Про його особливості - далі в матеріалі Сергія Поліщука.

Траса у Валенсії, на якій 25-ть віражів, значно відрізняється від траси в Монако. Вона більш відкрита і швидка. Завдяки огорожі створюється враження, що перегони відбуваються просто на вулицях міста. Однак зон виїзду тут значно більше, ніж у Монако, що підвищує рівень безпеки і дає пілотам право на помилку.

На цій трасі велике значення мають тяга і надійні гальма. Адже трек у Валенсії належить до категорії "стоп енд гоу". Тобто пілотам необхідно швидко розганяти болід і так само швидко гальмувати. Тут чимало швидкісних ділянок: за одне коло автівка п'ять разів розганяється до більш як трьохсот кілометрів на годину. Але й є повільні повороти з жорстким гальмуванням. Через це гран-прі Європи вважається найбільш фізично виснажливим.

Унікальною особливістю траси є розвідний міст поворотного типу, по якому проїжджають боліди. Тут з'являються додаткові складнощі, адже на стиках виникає небезпека проколу і підвищеного зношування гуми.

Незважаючи на те, що торішні перегони відбулися без аварій, організатори вирішили зробити трек у Валенсії ще безпечнішим. Були перероблені виїзди з боксів - тепер вони розташовані на тому ж рівні, що й траса. На деяких віражах бетонні стіни відсунули подалі від треку, а покриття самого піт-лейну ущільнили за допомогою спеціальної смоли.

Сергій Поліщук. К-1

Телепрограма