Головна Мапа сайту Контакти
RSS
29 вересня 2008
Один день. Спорт

У Києві пройшов четвертий етап чемпіонату України з кільцевих автоперегонів

21:10

Найпотужніші серед найшвидших. Під Києвом минув четвертий - передостанній - етап чемпіонату України з кільцевих автоперегонів. Країна побачила лідерів у класі дволітрових автомобілів. Та по завершенні перегонів переможець вітав пілота, котрий прийшов другим. Чому - знає Маркіян Перетятко.

Це - один із трьох найпотужніших автомобілів на перегонах. Під капотом у нього - 280 коней. Машину піднімають вбудованим домкратом, що працює на азоті. Для цього треба лічені секунди. Пілот з Одеси Олександр Гайдай після тренувального заїзду стурбований: гума на колесах стала жорсткою від холоду - а отже, зчеплення з покриттям набагато гірше.
 
Втім, іншого виду гуми ця команда просто не має. Тож колеса накривають електрочохлами. Вони повинні нагріти шини до робочої температури - 80-ти градусів.

Олександр Гайдай, учасник чемпіонату України з кільцевих автоперегонів:

- Когда теплая резина, видно: я могу даже ногтем ее оторвать. Это теплая резина. К любой другой можно подойти которая холодная. Она будет жесткая и не получится это сделать. Когда она нагревается - она становится как каучук. А холодная работает, как пластмасса.

Професія Олександра пов'язана не з автівками, а пароплавами. В одеському порту він підбирає судна для різних вантажів. Рік тому він як глядач опинився на цьому автодромі й незабаром почав професійно тренуватися.

Олександр Гайдай, учасник чемпіонату України з кільцевих автоперегонів:

- Самое интересное в кольце - это борьба, причем борьба даже не контактная, а моральная. Если ты хочеш ехать быстрее, ты однозначно не должен больше давить на газ. Есть кольцевые тонкости: чтобы выиграть у конкурента, ты должен где-то раньше вытормозится, где-то чуть быстрее отреагировать на педалях.

Перед стартом пілот спершу вмощується на сидінні сам, і лише після того встановлює кермо, адже інакше в машину не сядеш - не дає каркас безпеки.

Олександр стартує в першому ряду, поруч з автомобілем переможця кваліфікації. Дев'ятий номер затримується з розгоном. Але суперників уперед не пропускає. Машини розганяються до швидкості двісті кілометрів на годину, а на цьому, найбільш крутому повороті - пригальмовують до шістдесяти. Олександр залишається другим і в наступних колах. Йому не вдається навіть скоротити відрив від лідера. Тренер одесита тримає зв'язок з пілотом по рації.
 
- Че ты так рано тормозишь?
- Машина не держится!

Нарікання на шини - не єдині. По завершенні перегонів пілот зізнається - стартував украй невдало.

Олександр Гайдай, учасник чемпіонату України з кільцевих автоперегонів:

- Неверно сработал сцеплением. Машина заглохла, я второпях пытался ее завести. Как только завел, начал моргать светофор. Не успел убрать сцепление под старт, чтобы машина была в натяг.

Перші привітання переможці змагань отримують тут, у закритій зоні. Автомобілі учасників перегонів повинні залишатися тут впродовж півгодини, очікуючи можливої апеляції і можливого технічного огляду.

Переможець етапу Володимир Кондратенко вітає свого візаві. Виявляється, дружина Олександра цього ж дня стала чемпіонкою Росії з авторалі. А ось імена українських переможців стануть відомі за два тижні - на останньому етапі чемпіонату.
 
Маркіян Перетятко, Дмитро Монархов, К1

Телепрограма