Головна Мапа сайту Контакти
RSS
4 жовтня 2008
Один день. Світ

В Європі у моді - еклогічні малолітражні автомобілі

21:03

На тлі фінансової кризи мода на популярні в Європі малолітражки досягла Москви. Влада найдорожчої столиці світу вирішила боротися з заторами на дорогах та забрудненням повітря методом пряника. Або точніше паливних карток. Власники машин з об’ємом двигуна, меншим за 1,3 літра та завдовжки до 4-х метрів, отримають у ДАЇ картку на тисячу доларів. А крім того зможуть паркуватися за півціни. Москва таким чином намагається не відставати від останніх тенденцій автомобільної моди, представлених на найбільшому в світі Паризькому автосалоні. Бачила їх і Наталя Мельничук.

Це не екологічна виставка, а найбільше у світі Паризьке автошоу. Однак цього року воно зелене, як ніколи. 360 автівок виблискують під прожекторами лакованими бамперами. І добра половина з них оснащена різноманітними пристроями, які зменшують викид газів або скорочують споживання пального. І це не рахуючи гібридних або повністю електричних моделей.

Гільом Дефолоно, директор з маркетингу компанії "Фіат":

- Усі автовиробники намагаються звести нанівець викиди вуглецю - це саме те, чого хочуть наші покупці. Нині економічна криза на тлі зростаючої ціни на нафту. А це означає, що споживання бензину - основний показник, на який люди зважають при купівлі автомобіля.

Продажі на головних авторинках ще наприкінці літа почали різко падати. Через фінансову кризу покупці тугіше затягують паски, а виробники терміново впроваджують у виробництво економічні моделі. "Хонда" представила новий бензиново-електричний гібрид "Інсайт", "Форд" розробив нове покоління міських малолітражок "Ка". Але найбільше постаралися інженери "Тойоти". Вони придумали найменший у світі чотиримісний автомобіль, примудрившись втиснути у нього ще й багажник. Цей маленький японець з інтелектом "Тойота IQ" претендує на звання нової народної машини. Її орієнтовна вартість від 12-ти тисяч євро.

Фінбар О’Ніл, віце-президент міжнародної фірми "JD", яка займається дослідженнями настроїв споживачів:

- Для автопрому настали скрутні часи. Ціни на бензин змушують робити менші машини, екологічна політика Євросоюзу - впроваджувати технології, які скорочують викиди вуглекислого газу. Це виклик для виробників залишатися прибутковими, продаючи маленькі, дешеві і до того ж "зелені" автомобілі.

Колір цього концепта від Рено, назву якого можна перекласти, як "нуль викидів" говорить сам за себе. Під його капотом - електродвигун, на даху - сонячні батареї. Зеленій машині не потрібен кондиціонер і обігрів, фарба на кузові захищає від сонячних променів, а подвійна обшивка не пропускає холоду. Але до світових хайвеїв такі автівки доїдуть ще не скоро.

Наталя Мельничук, К1

Телепрограма