Головна Мапа сайту Контакти
RSS
30 липня 2009
Один день. Україна

Чоловічі забавки. Кораблики

21:09

"Один день" продовжує вивчати чоловічі забавки. Нагадаємо, ми вже розказали про захоплення автомобілями, стрілялками та футболом. Ці серії можна переглянути на нашому сайті. Сьогодні мова піде про ще одне незвичне й досить дороге хоббі.

Воно до душі лише справжнім романтикам - тим, хто не може жити без сонця, вітру та пригод. Герой наступної серії перетворив юнацьке захоплення у справу всього життя. Нині він будує яхти з бетону та ходить на них довкола світу. Під вітрилами пройшлася і наша Ассоль - Тетяна Штан.

У 60-х роках юнак-аматор побудував із арматути та бетону катер. Потім з-під його шпателя відплив вітрильник. Через 20 років аматорські креслення перетворяться у державні стандарти з будівництва крейсерських яхт.

Автору державних стандартів - Дмитру Бирюковичу - на свою сьогоднішню конструкцію доводиться збиратися ось так. Цей витвір з бетону – багатофункціональний, на ньому і довкола світу, і на швидкісні перегони можна.

Дмитро Бирюкович, конструктор вітрильників, засновник Київського крейсерського яхтклубу:

- Як назву яхту - це ще таємниця, є відкритий конкурс на назву яхти.

На спорудження цього корпусу вже витрачено сотні годин та тисячі гривень цілої команди - у його яхтклубі правило одне на всіх: хто будує, той і ходить під вітрилами.

Дмитро Бирюкович, конструктор вітрильників, засновник Київського крейсерського яхтклубу:

- Цей каркас робиться дуже міцним, на нього натягається сітка кілька шарів, а потім бетонування. Це судно десь біля 20 м, це судно легше за металеве, і ще значно легше за дерев’яне.

За вагою яхта поступається лише пластику та фанері. Цей вітрильник спустять на воду не раніше 2011 року.

Дмитро Бирюкович, конструктор вітрильників, засновник Київського крейсерського яхтклубу:

- Ця ділянка зветься коктус, тут буде рульове колесо, тут будуть стояти лебідки, звідси хід до машинного відділення, це до кают-компанії. Бак - це частина, де здійснюється швартування управління вітрилами і т. д.

На бетонних вітрильниках Дмитра яхтсмени пройшли усі моря та океани, та йому найбільше запам’яталася довколасвітня подорож на яхті "Батьківщина" - "Хай світ пізнає Україну". Він бував там, де ще не ступала нога українця.

Гроші на подорож збирали чи не усім клубом - за чотири роки плавання витратили загалом 10 тисяч доларів. Більшість заробляли просто по дорозі.

Дмитро Бирюкович, конструктор вітрильників, засновник Київського крейсерського яхтклубу:

- Коли ми відходили з Києва, на борту був мій товариш, він продав "Жигулі", і це були наші початкові гроші.

Загалом вітрильне хобі, навіть зроблене власноруч, обходиться недешево.

Виготовлення корпусу - близько 80 тисяч гривень. Одна щогла - від 70 тисяч. Вітрила - по 300 гривень за метр квадратний, навігаційні системи - близько 120 тисяч гривень, двигун коштуватиме біля 100 тисяч, дрібні деталі від 50 тисяч гривень. Ринкова ж ціна такої яхти становить більше півтора мільйона гривень. А ось відпочити тиждень під вітрилами - відносно недорого, від 2-х тисяч гривень.

Дмитро Бирюкович, конструктор вітрильників, засновник Київського крейсерського яхтклубу:

- Краще вітрил можуть бути тільки вітрила, під якими ще не ходив.

Тетяна Штан, Олександр Пономарьов, К1.

- Мабуть, жодна Ассоль не встоїть перед таким Греєм!

- А який Грей не мріє про таку яхту! Знаєш, у цьому навіть криза не зупиняє чоловіків. Виробники просто завалені замовленнями на найдорожчі проекти. Якщо підсумувати, то зараз будуються приблизно 22 кілометри яхт загальною довжиною. А вартість такої флотилії перевищує півтора мільярда доларів.

- Тобто, один метр коштує десь тисяч 70? Доволі дорогий засіб пересування. Тим паче, якщо врахувати усі капітанські атрибути - наприклад, люльку! Про неї - завтра у нашій серії під назвою "Пихкалки".

- Як завжди, о 21.30 у програмі "Один день".

Телепрограма